U gebruikt een verouderde browser, Internet Explorer wordt niet meer ondersteund door Microsoft. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome.
Tip

Zo kunnen jouw klanten zelf hun winkelafspraak reserveren!

Na de versoepeling van 10 februari waar winkeliers bestellingen mogen laten ophalen, mogen winkeliers vanaf 3 maart ook klanten laten winkelen op afspraak! Dit geldt voor alle niet-essentiële winkels, van meubelboulevards en autoshowrooms tot winkels in de winkelstraten. Hier zijn een aantal voorwaarden voor opgesteld, namelijk maximaal twee klanten per verdieping tegelijkertijd, het winkelmoment moet minimaal vier uur van tevoren gereserveerd worden en de tijdssloten duren minimaal 10 minuten. Wij leggen je in dit blog uit hoe jouw klanten zelf hun winkelafspraak (of afhaalmoment) kunnen plannen zonder dat jij hier omkijken naar hebt of dat er dubbel gereserveerd wordt!

Snel en makkelijk online reserveren

Klanten die iets in jouw winkel willen kopen moeten vanuit huis de winkelafspraak reserveren. Je kunt hierbij kiezen tussen het reserveren via de telefoon of via internet. Onze oplossing? Wij maken voor jou een pagina waar jouw klanten zelf hun winkelafspraak kunnen kiezen. Via een link kun je jouw klanten toegang geven tot deze pagina. Jouw klant ziet op deze pagina welke tijden nog beschikbaar zijn. Wanneer er een tijd gekozen wordt zal deze verdwijnen uit de beschikbare tijden en krijgen zowel jij als jouw klant een bevestiging. Makkelijk toch?

Hoe ziet zo’n reserveringspagina eruit?

Bij Tredion maken we ook gebruik van reserveringspagina’s. Je kunt zelf de kleuren kiezen en een logo toevoegen. De pagina is opgebouwd uit drie onderdelen:

  1. Service selecteren: hier kun je aangeven hoelang een bepaalde service duurt. Voor een kleinere winkel kun je bijvoorbeeld 15 minuten rekenen. Gaat het om een grotere winkel? Dan kun je ook een service aanbieden van bijvoorbeeld 30 minuten.
  2. Tijd selecteren: als de klant de service heeft gekozen, kan zij een datum en tijd selecteren die vrij is. Je kunt zelf instellen welke tijden een klant kan reserveren.
  3. Uw gegevens toevoegen: de klant vult zijn of haar gegevens in, zodat je contact op kunt nemen als diegene bijvoorbeeld niet komt opdagen op de afgesproken tijd.

Benieuwd hoe onze pagina eruitziet? Bekijk dan onze reserveringspagina als voorbeeld. Hier kun je een afspraak inplannen met een van onze adviseur!

Reserveringspagina close-up

Stap voor stap

Als jouw reserveringspagina up en running is, kun je aan de slag. Wij hebben ze voor je op een rij gezet:

Stap 1: Stuur de link naar de klant die wil reserveren.
Stap 2: De klant klikt op de link en kiest een van de aangeboden tijden. Er zit minimaal vier uur tussen de reserveringstijd en de ophaaltijd.
Stap 3: De klant ontvangt een afspraakbevestiging met alle praktische informatie voor het veilig winkelen in de winkel.
Stap 4: De klant komt alleen naar de winkel. Per verdieping van de winkel mogen maximaal twee klanten winkelen.
Stap 5: De winkelafspraak duurt minimaal 10 minuten.
Stap 6: Betalen doet de klant zoveel mogelijk contactloos in de winkel.

Jouw eigen reserveringspagina?

Dat kan. Neem contact op met onze adviseur Marc van Erp. We helpen je graag verder. Slim en snel geregeld!
Ik wil een eigen reserveringspagina

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Marc van Erp,
hij vertelt je er graag meer over

Adviseur / ICT Strateeg

Stuur een e-mail

Meer artikelen

Wij werken o.a. samen met deze partners: