Zo is het om te werken als Support ICT Engineer
Blog

Zo is het om te werken als Support ICT Engineer

Hoe het is om te werken op de Tredion helpdesk? Vandaag vertelt de 30-jarige Maikel Oosterveer hier meer over. Hij startte in februari 2014 op deze afdeling en is ondertussen teamleider van dit leuke team!

Zo is het om te werken als Support ICT Engineer

Datum: 26 mei 2021

Mijn naam is Maikel Oosterveer. Ik ben bij Tredion terecht gekomen via een Facebook advertentie.  Vervolgens heb ik een open sollicitatie gedaan. Het klikte goed en ik kreeg de kans om te starten op de helpdesk. Daar heb ik uiteraard ja op gezegd: in februari 2014 ben ik begonnen. De helpdesk noemen we intern Systeem Beheer Online (afgekort SBO). Toen bestond de afdeling nog uit vier collega’s (of SBO’ers), ik was nummer vijf. Eind 2019 ben ik teamleider geworden. Ik heb het stokje overgenomen van collega Jeroen Raus. Op de achtergrond zorg ik dat het proces zo soepel mogelijk verloopt. Als de jongens ergens tegenaan lopen of extra hulp nodig hebben, dan kunnen ze bij mij aankloppen.

Meer dan een helpdesk

Naar mijn idee dekt het woord helpdesk niet de lading. Daarom noemen we het intern ook Systeem Beheer Online. Ik omschrijf SBO graag als de buitendiensters die binnen zitten. We doen alles op afstand. Als er handen nodig zijn buiten dan gaat een buitendienster die kant op om de klant verder te helpen.

Wanneer klanten ons bellen worden ze niet doorgeschakeld naar een andere afdeling. De collega die je aan de lijn krijgt, kan jou ook verder helpen. Naast het telefonisch oplossen van problemen, zijn wij bezig met het monitoren van systemen. Wij zijn vaak het eerste aanspreekpunt voor een klant. Dit betekent ook dat wij als eerste herhaaldelijke problemen signaleren en aankaarten. Vervolgens kunnen wij samen met collega’s uit andere teams oplossingen bedenken en doorvoeren. Zo helpen we onze klanten écht verder!

‘Naar mijn idee dekt het woord helpdesk niet de lading.’

 

Probleemoplossers

Wat ik zo leuk vind aan ons werk? Er is geen dag hetzelfde! Er zijn altijd nieuwe uitdagingen die wij maar al te graag aangaan. We zetten geen telefoontjes door, we lossen de problemen direct op. Hierin ontzorgen wij de klant. Wij nemen als de klant dit wenst bijvoorbeeld contact op met hun softwareleveranciers om problemen te verhelpen. Daarnaast monitoren wij systemen. Als een server of systeem offline is gegaan, dan is het voor ons ook een sport om de klant eerder te bellen dan dat zij het door hebben. We lossen dus niet alleen het probleem op, we zijn ook proactief bezig met het voorkomen van problemen. Dit vind ik een van de sterke pijlers van Tredion.

‘Er zijn altijd nieuwe uitdagingen die wij maar al te graag aangaan.’

 

Normaal gesproken zitten wij met een team van 7 collega’s op kantoor. Hierdoor kun je heel snel schakelen. Aan de andere kant van de tafel zit een collega die meteen met je mee kan kijken. Zo kun je samen problemen oplossen. Ik denk dat dat ons ook een hecht team maakt, we doen het samen. Tijdens de coronacrisis is er voor ons veel veranderd. Nu communiceren we altijd via Teams, waardoor de onderlinge communicatie nóg belangrijker is geworden.

Benieuwd of jij een echte SBO’er bent?

Met de opleiding ICT beheer niveau 4 op zak ben jij klaar voor het echte werk. Als eerste aanspreekpunt ben jij klantgericht, nauwkeurig en communicatief vaardig. Je lost zelfstandig tickets op van onze klanten. Hier is een bepaalde mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid voor nodig, maar je houdt ook onze overkoepelende doelen scherp. We doen het samen!

Herken jij je in deze omschrijving? Neem dan contact op met onze collega Marie-Janne of solliciteer direct. Wie weet word jij wel de nieuwste aanwinst van team Systeem Beheer Online!

Bekijk de vacature hier

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Maikel Oosterveer,
hij vertelt je er graag meer over

Control Center Tredion Engineer

→ Stuur een e-mail
Maikel Oosterveer

Meer verhalen

Wij werken o.a. samen met deze partners: