Het leerpad van Dennis
Blog

Het leerpad van Dennis

In ‘Het leerpad van’ vertellen collega’s over de ontwikkeling die zij hebben doorgemaakt binnen Tredion. Vandaag spreken we Dennis Cornelissen, teamleider buitendienst. Hij werkt sinds 2013 bij Tredion en vertelt over zijn leerpad.

Het leerpad van Dennis

Toen ik de kans kreeg om een blog te schrijven heb ik deze met twee handen aangepakt! Ik ben Dennis Cornelissen en woon samen met mijn vrouw in Alblasserdam. Sinds 2013 werk ik bij Tredion. Maar wat is er een hoop veranderd in deze jaren. Tredion, de IT maar ook ik als persoon hebben een ontwikkeling doorgemaakt.

De snelkookpan van Tredion

Het jaar 2013; het lijkt al even weg, toch voelt het voor mij als gisteren. Mijn eerste werkdag binnen Tredion. Ik ben gestart als support ICT engineer op de Tredion helpdesk. Hier heb ik kennisgemaakt met alle systemen om apparatuur en software te monitoren van onze klanten. Er komt nog wel wat bij kijken zoals back-ups, beveiligings- en onderdelenupdates en uiteraard het helpen van klanten met hun vragen. Er werd weleens tegen mij gezegd ‘dit is de snelkookpan’, maar dat klopt dan ook. Als je ergens het IT vak goed wilt leren is het wel de helpdesk!

‘Als je ergens het IT vak goed wilt leren is het wel de helpdesk!’

 

Werken in de buitendienst

Na een bewogen jaar heb ik in 2014 de kans gekregen om mee te draaien in de buitendienst. Zo had ik meer contact met klanten op de werkvloer én zie ik ook wat klanten doen. Het kan zomaar zijn dat ik in de ochtend IT werkzaamheden verricht bij een kinderdagverblijf en in de middag op kantoor bij een aannemer. Van het plaatsen van bijvoorbeeld computers en beeldschermen tot vijf jaar later het verzorgen van volledige IT omgevingen. Inmiddels heb ik al veel on-premise- en cloudprojecten mogen uitvoeren.

‘Het kan zomaar zijn dat ik in de ochtend IT werkzaamheden verricht bij een kinderdagverblijf en in de middag op kantoor bij een aannemer.’

Sinds 2019 ben ik teamleider binnen een van de buitendienst teams. Ik geniet er vaak nog meer van dat ik collega’s kan helpen en mijn kennis kan overdragen dan dat ik zelf de oplossing implementeer. Zo sta ik graag klaar als vraagbaak, maar vind ik het ook niet erg om mijn handen vuil te maken.

Ontwikkelingen

Het afgelopen jaar is voor velen anders gelopen dan zoals we van te voren hadden kunnen bedenken. Maar een verloren jaar zou ik het ook niet willen noemen. Zo zijn we nog afhankelijker geworden van IT in de breedste zin. Sommige klanten konden nog niet op afstand werken of hadden niet de mogelijkheid om gegevens uit te wisselen. Ook communicatie tussen personeel en klanten is cruciaal. Samen met mijn collega’s hebben we klanten gemigreerd naar de Cloud zoals de Microsoft 365 Suite, maar ook Microsoft Azure. Oplossingen die eruit springen ken je misschien wel zoals SharePoint, Microsoft Teams en Windows Virtual Desktop.

‘Een verloren jaar wil ik het zeker niet noemen!’

Ondanks dat mijn collega’s en ik niet stil hebben gezeten mis ik natuurlijk wel de handen schudden en het sociale contact. Je probeert nu toch zo min mogelijk op locatie te zijn met collega’s en klanten. Mondkapjes en handschoenen én zelfs je eigen toetsenbord en muis meenemen maakt het soms toch ongemakkelijk. Maar het hoort er nu even bij, dus ik draag mijn steentje bij aan een gezond 2021. Dat we corona maar weer snel in onze achteruitkijk spiegel zien verdwijnen!

Next Level werken bij Tredion

Benieuwd naar het leerpad van mijn andere collega’s? Lees dan ook eens de blog van Jordy! Wil je ook Next Level werken bij Tredion? Bekijk dan direct onze vacatures hier!

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Dennis Cornelissen,
hij vertelt je er graag meer over

ICT Engineer Buitendienst

→ Stuur een e-mail
Dennis Cornelissen

Meer verhalen

Wij werken o.a. samen met deze partners: