hero-image-3

Case

Slimmer werken

 

Wie is ciparo

Ciparo is een internationaal bedrijf dat milieuvriendelijke ruwe materialen en halfproducten inkoopt. Ook verzorgen zij zelf de logistieke afhandeling om de goederen te verschepen. Vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam wordt de inkoop van recyclebare materialen uit voornamelijk Europa en Noord-Zuid-Amerika afgehandeld. Deze goederen worden verscheept naar en verkocht in het Verre Oosten waar er een groeiende vraag is naar deze materialen en producten. 

Naast het hoofdkantoor in Rotterdam beschikt Ciparo over vijf filialen in China en twee kantoren in Vietnam. Met een opslag in Rotterdam en Antwerpen verschepen ze vanuit alle Europese mainports en zijn er persfaciliteiten beschikbaar in de VS en China.

Omdat Ciparo meer dan 85 man personeel in dienst heeft op verschillende plekken in de wereld en deze personen contact moeten hebben met diverse bedrijven over de hele wereld, is het van groot belang om slim samen te kunnen werken. Joep van den Broek vertelt: “Als wij in Nederland opstarten gaan onze filialen in China alweer sluiten. Het is van groot belang dat wij goed bereikbaar zijn en goed kunnen communiceren. Wij zijn veel onderweg en moeten dus ook op reis altijd de beschikking hebben over de bedrijfsdata die continu verandert.”

 

Ciparo

Tredion bij Ciparo

Ciparo maakt gebruik van een Private Cloud serveromgeving gecombineerd met Microsoft Office 365. Door dit op de juiste manier in te zetten kunnen zij hun werkproces goed stroomlijnen. Er is altijd toegang tot de juiste informatie, en orders en offertes komen altijd terecht in de juiste werkstromen.

Joep van den Broeke vertelt: "We komen uit een situatie waarin we weinig grip en controle hadden over onze eigen IT systemen, ondanks dat we daarvoor iemand in dienst hadden. Het is fijn dat Tredion meedenkt om ons werkproces te verbeteren. Bovendien filteren ze voor ons alle mogelijke oplossingen en bepalen we samen welke technieken voor ons van waarde kunnen zijn. Daardoor zijn wij helemaal klaar voor de toekomst en kunnen we uiteindelijk als bedrijf het verschil maken ten opzichte van onze concurrentie."