U gebruikt een verouderde browser, Internet Explorer wordt niet meer ondersteund door Microsoft. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome.
Blog

Hoe ziet mijn Office365 werkdag er nou eigenlijk uit?

Welke Office365 applicaties gebruik ik nu zelf? Gebruik jij ook al Office365? Dan ben je vooral aan het schakelen tussen de ene app en de andere app, omdat er per taak een andere app het handigst is. Heel herkenbaar!

Ik start mijn werkdag met het Tredion nieuws op Yammer. Dat kan thuis zijn of als ik net binnen kom op het werk. Soms bekijk ik mijn agenda de avond ervoor al op mijn mobiel als ik weet dat de dag erna een extra drukke dag is.

Als ik bij de klant aan kom zorg ik ervoor dat ik mijn OneNote bij de hand heb om notities te maken. Die geeft ook gelijk inzicht aan de collega’s die ook toegang hebben tot dit notitieblok. Er wordt een takenlijstje gemaakt die ik koppel met Outlook, zodat al mijn taken overzichtelijk in mijn ‘Tasks’ staan.

Als ik een collega even wat wil vragen, stuur ik een ‘Teams’ berichtje. Individueel of aan het ‘Team’ met meerdere personen. Die kun je instellen voor bijvoorbeeld een project bij een klant. Daar deel ik de bestanden waar we gezamenlijk in werken of over kunnen discussiëren. Werk jij ook met Microsoft Teams? Bekijk dan ook onze YouTube afspeellijst met handige tips!
Microsoft Teams Tips!

Wanneer ik een e-mail binnen krijg en het kost het me meer dan 2 minuten, dan zorg ik ervoor dat ik het mailtje inplan als ‘Task’. Zo heb ik mijn Tasks uit OneNote en mijn Outlook taken compleet.in één overzicht. En is het voor mij overzichtelijk welke werkzaamheden ik nog moet uitvoeren.

Vaak komen de beste ideeën wanneer je even niet achter je computer zit. Thuis op de bank bijvoorbeeld. Ik pak mijn persoonlijke OneNote-app op mijn telefoon erbij en noteer dit direct in mijn notitieblokje. Zo kan ik het makkelijk van mij afzetten en kijk ik er later nog eens verder naar. Zo kan ik ook foto’s en printscreens toevoegen.

Ik hou ervan om te zien hoe productief ik die dag ben geweest. Ik bekijk via Delve de documenten die voor mij interessant zijn. Niet alleen mijn eigen maar ook die van de collega’s waar ik het meeste mee werk. Zij werken vaak aan vergelijkbare documenten en door die zo in te zien en door te nemen ben ik zonder enig overleg weer up-to-date. In Office365 heb ik ook Analytics gekoppeld die o.a. is gekoppeld aan mijn Delve. Deze geeft mij inzicht én tips. Superhandig!

Het is voor mij persoonlijk echt heel fijn om overzicht te hebben en te weten wat mijn taken/werkzaamheden zijn. Ook ben ik regelmatig buiten de deur maar wil nog steeds betrokken zijn bij wat er binnen gebeurt. De Office365 apps helpen mij daar zeker bij. Office365 helpt mij om slimmer samen te kunnen werken.

Microsoft Discover Workshops

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van Microsoft 365? Plan dan kosteloos een online Microsoft Discover workshop in. Tijdens de workshop nemen we je mee in de werkplek van de toekomst. Je ervaart uit eerste hand wat er mogelijk is en hoe gemakkelijk je aan de slag kunt gaan met Microsoft 365.

Bekijk onze workshops!

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Femke Cornelissen- de Bruin,
ze vertelt je er graag meer over

Business Productivity Specialist

Stuur een e-mail

Wij werken o.a. samen met deze partners: