Bellen met Teams
Telecom

Bellen met Teams

Wil je alle oplossingen overzichtelijk in één tool, waarmee je zowel intern als extern kan bellen? Het kan met Microsoft Teams!

afspraak maken neem contact op

Next Level Microsoft Teams telefonie

De meeste mensen zullen Microsoft Teams kennen van het videobellen. Iets wat we het afgelopen jaar meer en meer zijn gaan doen én iets wat nooit meer helemaal weg zal gaan. Naast het videobellen kun je met Teams onder andere intern bellen en chatten met collega’s, maar ook bestanden delen. Sinds enige tijd is hier een nieuwe optie aan toegevoegd: het extern kunnen bellen met Microsoft Teams.

Microsoft Teams via Tredion

Telefonisch bereikbaar zijn moeten we allemaal. Hoe handig is het dan om ook te kunnen bellen via Teams, wanneer je deze tool al inzet voor tal van andere zaken? Met deze oplossing kun je bellen vanuit je Microsoft omgeving. Wij zorgen ervoor dat alles goed staat en vervolgens kun jij met Teams al jouw klanten en andere externe nummers bereiken.

Het grote pluspunt van bellen met Teams is dat je alles overzichtelijk in één app hebt. Niet meer tal van verschillende tools en oplossingen, maar alles op één plaats. Dat maakt het hebben van meerdere verschillende apps verleden tijd. En omdat Teams ook een telefonische app heeft, is dit gemakkelijk in te zetten op mobiele telefoons. Ideaal!

Microsoft Teams biedt één integrale oplossing voor alle communicatie. Kies je voor bellen met Teams, dan bel je uit met een vast nummer. En dat waarborgt de professionaliteit, want als jij een klant belt wil je dit uiteraard doen met het nummer van de organisatie. Met bellen met Teams zorg jij er organisatiebreed voor dat de bereikbaarheid van jouw medewerkers goed geregeld is. Meer weten? Onze collega Evert, Telecom Specialist, schreef een blog over het belang van professionele communicatie en de rol van Teams hierin.

Microsoft Teams: zo gaan we aan de slag

Voordat we starten met de implementatie van het bellen via Teams, lopen we na of het netwerk goed en stabiel is. Hierbij bekijken we of er iets met de internetlijn gedaan moet worden, voordat gestart kan worden met bellen via Teams.

Vervolgens maken we, net als bij vaste telefonie, een ontwerp van de core flow. Hierin bekijken we samen met jou waar de telefoon over moet gaan bij een binnenkomende oproep. En stel dat er niet wordt opgenomen, wie is dan de volgende? Daarnaast denken we ook samen met jou na over het bandje voor wanneer er niemand bereikbaar is of wanneer het kantoor gesloten is.

Heb je de keuze gemaakt voor Teams? Dan helpen wij je uiteraard op weg en zorgen wij ervoor dat jij en je medewerkers precies weten hoe het werkt. Wij leggen jullie uit hoe jullie het beste met deze tool kunnen werken. Daarnaast hebben we een quick reference kaart met de basisfuncties. Dit geheugensteuntje helpt jou vooruit wanneer je het even niet meer weet.

Bellen via Teams: de voordelen

  • ✓

    Wanneer je de keuze maakt voor het bellen met Teams, kun je maandelijks op- en afschalen. Dit wordt meegenomen in je Microsoft licenties.

  • ✓

    Microsoft Teams is dé hub waar Microsoft alles omheen gaat bouwen. Teams is bij uitstek het platform om samen te werken en waarmee je allerlei andere integraties kunt bouwen met applicaties of software die je gebruikt.

  • ✓

    De facturatie loopt via ons, omdat wij Microsoft Gold partner zijn. Hierdoor heb je alles overzichtelijk op één factuur.

  • ✓

    Heb je een vraag of wil je iets aanpassen of uitbreiden? Dit kun je regelen met je vaste contactpersoon.

  • ✓

    Onze helpdesk is voor jou bereikbaar wanneer je vragen hebt!

Wil je weten wat bellen met Teams voor jou kan opleveren? En wat alle voordelen zijn van het op deze manier in contact zijn met collega’s en klanten? Neem contact met ons op, we bekijken graag samen met jou de mogelijkheden!

Neem contact op

Bellen met Teams

Download deze whitepaper en ontvang onze nieuwsbrief.

Klik hier direct downloaden

Bellen met Teams

Next Level cases

Boek jouw vrijblijvende kennismaking!

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met Next Level ICT? Plan dan een kennismakingsgesprek met één van onze gespecialiseerde ICT-adviseurs. Klik hier afspraak maken

Hier zijn we trots op:

Wat klanten over ons zeggen

IT moet ten dienste staan aan onze praktijk. Het moet mogelijkheden creëren om kwaliteit en efficiëntie te optimaliseren. Twee kernwaarden zijn daarbij van groot belang: veiligheid en betrouwbaarheid. Tredion is een betrokken partner die aantoont de hoge verwachtingen in ondersteuning waar te maken.

Peter van der Westerlaken | Hertoghs Advocaten

Na een zorgvuldige leveranciersselectie stak Tredion er met ‘kop en schouders’ bovenuit. Tredion had het beste verhaal, het best gefaseerde plan én een duidelijke prijs. De praktijk heeft die indruk alleen maar bevestigd: de implementatie van de nieuwe werkwijze werd vlot volgens plan gerealiseerd.

Hans van Willegen | B&T

Het grootste compliment is misschien wel dat onze medewerkers zich serieus genomen voelen door de mensen van Tredion! Er wordt geen drempel ervaren, omdat ze altijd terecht kunnen en altijd goed worden geholpen.

Linda Haak | Dichtbij Kinderopvang

We zijn al meer dan 10 jaar klant van Tredion. In die tijd zijn we hard gegroeid en zijn onze eisen veranderd. Tredion heeft hier altijd goed in meegedacht. Wij willen onze droom waarmaken en vrijuit kunnen ondernemen.

Rudy Palit | BOBA Autismegroep

Tredion heeft de aansluitingen verzorgd tijdens onze digitale verhuizing en alles werkt perfect. Het zijn fijne mensen om mee samen te werken. Jan van Wijgerden, Roy de Bruijn, en de monteurs ook. Ze denken altijd in oplossingen, dat is nu ook weer gebleken!

Peter Vet | All-Om

Tredion zorgt ervoor dat er op elke veerboot goede, gebruiksvriendelijke en veilige WiFi beschikbaar is. Het is fijn om ze over de vloer te hebben. Ze zijn altijd enthousiast en je merkt dat ze er veel verstand van hebben.

Johan Hania | Riveer

Het is fijn dat Tredion meedenkt om ons werkproces te verbeteren. Bovendien filteren ze voor ons alle mogelijke oplossingen en bepalen we samen welke technieken voor ons van waarde zijn. Zo kunnen we als bedrijf het verschil maken ten opzichte van de concurrentie.

Joep van den Broeke | Ciparo

De kracht van Tredion is dat problemen altijd snel worden opgelost. De mensen op de helpdesk zijn luisterend ingesteld: ze zijn geduldig en begripvol. Onze medewerkers hebben zelf contact met de helpdesk: hoe directer, hoe eerder opgelost!

Kees van Willigen | Munio

Tredion is een partner die meedenkt met onze ICT. Ze zijn een sparringpartner, maar geven ook antwoord op specifieke vragen. Ze schakelen goed tussen onze verschillende bedrijven, met verschillende vragen. Omdat ze goed blijven communiceren komen ze altijd met een oplossing.

Michel Deelen | I.D.E.A. Nederland/Energievolutie

Tredion reageert snel en kundig wanneer er zich problemen voordoen. Ongeacht ‘kantoortijden’! Ze zijn flexibel en ze denken mee op strategisch ICT-niveau. Daarnaast informeren ze ons voortdurend over ontwikkelingen op ICT-gebied die voor ons van toepassing kunnen zijn.

Mark Versteegh | MVIE Audiovisuele Techniek

Tredion is met ons een partnership aangegaan! De gedrevenheid, het enthousiasme en de continue bereidheid om met ons mee te denken is onderscheidend. Onze uitdagingen zijn hun uitdagingen.

Edward van der Meijden | Cantrijn

Wij werken o.a. samen met deze partners: