U gebruikt een verouderde browser, Internet Explorer wordt niet meer ondersteund door Microsoft. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome.
Tip

Dashboarding Telefonie

door Evert Meijeren | Leestijd 2 min

Hoeveel inzicht heb jij in je telefonisch verkeer?

Als je klant van Tredion bent bel je vast wel eens met onze helpdesk. Op onze helpdesk zitten 10 (vooralsnog alleen nog maar) knappe mannen die jou helpen als je IT-problemen hebt. Je kunt ze mailen of via een supportaanvraag op je bureaublad bereiken, maar je kunt ze natuurlijk ook bellen.

Om te voorkomen dat bij alle tien de mannen de hele dag de telefoon aan het rinkelen is maken wij gebruik van een wachtrij. Die wachtrij is voorzien van een heleboel voordelen. Jij als klant wordt netjes te woord gestaan als jij aan de beurt bent. Aan de andere kant worden gesprekken die binnenkomen eerlijk verdeeld over de ingelogde ‘agenten’. Wie er ingelogd is op de wachtrij wordt heel simpel bijgehouden via een dashboard.

Snel en efficiënt jouw klant te woord staan?

Op dit dashboard vind je nog veel meer informatie die van belang kan zijn voor een goede afhandeling van binnenkomende telefoongesprekken. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel wachtenden er in de wachtrij staan zodat je snel een agent toe kunt voegen, het aantal gesprekken die zijn binnengekomen en hoeveel er daarvan zijn aangenomen en door wie. Gemiddelde wachttijd of gesprekstijd per agent. Zeer waardevolle informatie als je bellers zo snel en effectief mogelijk wilt kunnen helpen.

Achter dit dashboard schuilt nog een legio mogelijkheden voor rapportages. Je kunt het zo gek niet bedenken, of je kunt het uitlezen. Weet jij bijvoorbeeld op welke dag de meeste gesprekken binnenkomen bij jouw bedrijf? Wat de piekuren zijn? Wie de meeste gesprekken aanneemt, of wie juist niet? Je kunt het allemaal uitlezen in de tientallen rapporten die deze tool weet te genereren.

Screenshot dashboard telefonie

Screenshot dashboard telefonie

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw telefonie-omgeving, of wil je gewoon eens kijken hoe het allemaal werkt? Neem gerust even contact met me op.
Stuur een e-mail

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Evert Meijeren,
hij vertelt je er graag meer over

Telecom Engineer / Projectbegeleider

Stuur een e-mail

Relevante artikelen

Wij werken o.a. samen met deze partners: