Dáárom is investeren belangrijk. Durf jij?
Blog

Dáárom is investeren belangrijk. Durf jij?

In ons vorige blog sprak ik over kijken naar ICT als businesscase in plaats van dit te zien als ongewenste kostenpost. We stelden vast dat ICT een middel en geen doel op zich is. Wanneer je een sluitende businesscase maakt en, vanuit die zakelijke kant, het management kunt laten zien dat er een positieve winstbijdrage uitrolt, dan is de keuze voor bijvoorbeeld automatisering vaak snel gemaakt.’ Dat zegt Roy de Bruijn, commercieel directeur bij Tredion. ‘Naast de feitelijke, wat zakelijke argumenten uit het vorige blog is er ook nog een ander, wat zachter aspect van belang wanneer je spreekt over automatisering van steeds terugkerende bedrijfsprocessen. En dan heb ik het over het belangrijkste kapitaal binnen je organisatie: de mens.’

Dáárom is investeren belangrijk. Durf jij?

Durf jij te investeren?

‘Het is, zeker in deze tijd, immers moeilijk om getalenteerde professionals aan je te binden. Ze zijn er uiteraard wel, maar vaak niet beschikbaar op de arbeidsmarkt. Wat je ziet is dat organisaties die durven te investeren, en daarmee toegevoegde waarde blijven leveren aan de markt én hun mensen, dit vaak ook inzichtelijk en begrijpelijk weten te maken voor alle betrokkenen. En dat gaat verder dan praten over omzet, KPI’s of andere meetbare criteria’, vervolgt Roy. ‘Voor deze zachtere kant zet je bij voorkeur een stapje terug, zodat je juist wat vérder vooruit kunt kijken. Wanneer je als bedrijf wilt groeien, en dús relevant wilt blijven in de markt, dan moet je in staat zijn om de juiste mensen aan te trekken. Naast een mooi salaris en de andere aanvullende arbeidsvoorwaarden, horen daar ook een bepaalde sfeer en de cultuur van het bedrijf bij. Het gaat erom dat je begrijpt wat je mensen nodig hebben. De ondernemer die dat empathisch vermogen weet te combineren met duurzaam investeren in ICT, begrijpt hoe het werkt. Hij houdt een voorsprong op zijn concurrenten en weet mensen blijvend aan zich te binden, omdat ze passen binnen het DNA van de organisatie.’

Meer weten?

Stel jezelf dus niet de vraag waarom je als ondernemer zou moeten innoveren, maar vooral waarom je het niet zou doen. Organisaties die continu waarde toevoegen en hun werknemers duurzaam vitaal weten in te zetten hebben doorgaans die ene stip op de horizon helder op het netvlies. Geldt dat ook voor jou? In hoeverre ben je inderdaad die moderne werkgever, beschik je over de nieuwste of juiste hardware én de nieuwste technologieën zodat jouw mensen productiever zijn? Want pas als ze goed gefaciliteerd worden kun je ze het verschil laten maken. Wat hebben je mensen nodig? Door te innoveren blijf je relevant op de arbeidsmarkt.

Vragen of opmerkingen? Neem contact met ons op! We denken graag met je mee over het behouden óf krijgen van de voorsprong in de markt, door je budgetten én talenten op de juiste manier in te zetten. We kijken uit naar je bericht.
Neem contact op

Meer weten over dit artikel?

Maak kennis met Roy de Bruijn,
hij vertelt je er graag meer over

Commercieel directeur / ICT Strateeg

Stuur een e-mail
Roy de Bruijn

Meer artikelen

Wij werken o.a. samen met deze partners: