U gebruikt een verouderde browser, Internet Explorer wordt niet meer ondersteund door Microsoft. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome.

Op bezoek bij ‘SKG’

Maak kennis met Juliëtte Haarsma van Stichting Kindercentra Gorinchem. Ze zocht een manier waarop ze met 23 locaties optimaal kon samenwerken.

Stichting Kindercentra Gorinchem in het kort

Onze klant: Stichting Kindercentra Gorinchem

Stichting Kindercentra Gorinchem (SKG) zorgt voor opvang van kinderen van 0 tot 13 jaar op 23 locaties in Gorinchem. Het geeft deze kinderen de ruimte om zichzelf te ontwikkelen en uitdagingen aan te gaan. Kinderen zijn van harte welkom om te komen spelen, ondernemen en vooral met plezier te leren zodat elke dag weer een belevenis is.

De uitdaging: Hoe zorg ik ervoor dat 23 locaties met elkaar kunnen samenwerken in dezelfde bestanden?

“Het kind staat centraal en moet altijd in beeld zijn,” vertelt Juliëtte –manager Facilitair en projecten bij SKG. “Registratie is voor ons een must wanneer er een kind bij ons is gebracht of wordt opgehaald. Personele inzet gaat op basis van het aantal kinderen en ook met het oog op veiligheid is het voor ons belangrijk om altijd up-to-date te hebben welke kinderen bij ons aanwezig zijn.”

Met 23 locaties en 145 personeelsleden die op verschillende dagen werken moeten onze collega’s makkelijk maar wel op een veilige manier bij al onze bestanden kunnen, en moeten wij optimaal met elkaar en met onze klanten kunnen communiceren. Iedere locatie staat met elkaar in verbinding en dus is een goed gefaciliteerde ICT infrastructuur van groot belang.

 

De oplossing: documentbeheer via Sharepoint Online in de Cloud

“Het kind staat centraal en moet altijd in beeld zijn” vertelt Juliëtte –manager Facilitair en projecten bij SKG. Registratie is voor ons een must wanneer er een kind bij ons is gebracht of wordt opgehaald. Personele inzet gaat op basis van het aantal kinderen en ook met het oog op veiligheid is het voor ons belangrijk om altijd up to date te hebben welke kinderen bij ons aanwezig zijn.

Met 23 locaties en 145 personeelsleden die op verschillende dagen werken moeten onze collega’s makkelijk maar wel op een veilige manier bij al onze bestanden kunnen, en moeten wij optimaal met elkaar en met onze klanten kunnen communiceren. Iedere locatie staat met elkaar in verbinding en dus is een goed gefaciliteerde ICT infrastructuur van groot belang.

 

Tredion bij SKG

SKG maakt gebruik van een cloud oplossing waardoor medewerkers op elk moment van de dag hun bestanden kunnen inzien, lezen en bewerken. Op het servicebureau, een peuterspeelzaal, kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang of thuis in het ouderportaal, alle bestanden zijn direct inzichtelijk. Natuurlijk zorgt Tredion ook voor een veilige opslag van deze, vaak persoonlijke, gegevens. Tredion heeft gedegen advies gegeven over de rechtenstructuur en is er voor een veilige inlogprocedure gekozen, passend bij onze organisatie.

Juliëtte vertelt: Wij zijn zowel voor ICT als voor Telecom klant bij Tredion en we zien ze als een preferred supplier van SKG. Het is een echt partnership. Tredion levert niet alleen onze ICT- en telefoniediensten, maar denkt ook proactief met ons mee als het gaat om de inzet van nieuwe producten en diensten om collega’s efficiënter en klantgerichter te laten werken. Daarnaast zorgen ze voor de veiligheid van onze gegevens en dat onze systemen toekomstproof blijven. Zo kunnen onze medewerkers hun tijd besteden aan waar het in ons vak om gaat: aandacht voor het kind. Mochten er nog vragen zijn, dan weten mijn collega’s de mannen van systeembeheer online altijd wel te bereiken om weer snel op weg geholpen te worden.

Wij werken o.a. samen met deze partners: