Migratie naar de Cloud
case

Migratie naar de Cloud

Lees in deze casestudy over onze Next Level dienstverlening aan Huski Reizen: migratie naar de Cloud.

Huski Reizen in het kort

Huski Reizen logoHuski Reizen organiseert al jarenlang actieve en culturele reizen voor middelbare scholieren. Ze beperken zich niet tot het vervoer, maar Huski Reizen neemt de middelbare scholen de complete organisatie van de reizen uit handen. Afhankelijk van het seizoen rijden de bussen richting wintersport, Ardennen, zeilkampen of beachcamps. Het organiseren van al deze actieve reizen vraagt natuurlijk om een gedegen ICT-ondersteuning.

Klantcase Huski Reizen

Verouderde server

Het werd Huski Reizen duidelijk dat hun ICT-omgeving niet meer voldeed aan de eisen van de tijd. Het specifieke probleem was de verouderde server. Daardoor konden beveiligingsupdates niet meer worden uitgevoerd, werd het systeem trager en de ruimtes voor opslag steeds beperkter. Bij Huski Reizen ontstond twijfel of ze een volledige overstap naar de Cloud moesten maken, of dat ze daarnaast gebruik moesten blijven maken van een ondersteunende server.

Een moderniseringsslag

Tredion migreerde Huski Reizen volledig naar de Cloud. Deze oplossing bleek niet slechts een moderniseringsslag, maar drukt de ICT-kosten voor Huski Reizen aanzienlijk. De migratie bracht met zich mee dat een deel van de hardware vervangen moest worden. Huski Reizen voldoet nu volledig aan de eisen van de moderne werkplek. Dat betekent dat opslagmogelijkheden vrijwel onbeperkt zijn, de veiligheid is gewaarborgd en documenten gedeeld kunnen worden in SharePoint.

Klantcase Huski Reizen

Ook de telefonie is – kostenneutraal – gemoderniseerd. Een internettoegang is voortaan voldoende om de contactgegevens centraal te benaderen. Dat kan middels een telefoontoestel, maar bij Huski Reizen wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van een softphone.

De dienstverlening van Tredion reikt verder dan de migratie. Viermaal per jaar wordt geëvalueerd met Huski Reizen. Het doel van die evaluaties is meedenken op de lange termijn en zorgen dat Huski Reizen kan inspringen op nieuwe ontwikkelingen. Tijdens de migratie kon Huski Reizen terugvallen op vaste contactpersonen bij Tredion, wat de communicatie bevorderde. Verder staat de helpdesk klaar om te ondersteunen.

‘No nonsens’ houding

De keuze voor Tredion was snel gemaakt. Na de kennismaking bleek al snel dat Tredion een scherp oog heeft voor de wensen van een klant, en vooral duidelijk kan maken wat een bedrijf nodig heeft om technologisch up to date te zijn en te blijven, zo merkte Huski Reizen: ‘Tredion loopt voorop bij ontwikkelingen in de ICT. Het zijn uitstekende vaklui. Ze staan voor je klaar en denken mee. Buiten dat hadden wij direct een goed gevoel. We herkennen ons in hun ‘no nonsens’ houding. Dankzij Tredion is Huski Reizen Next Level op ICT-gebied!

Ook Next Level ICT?

Neem dan contact met ons op of plan direct een afspraak in. We helpen je graag verder met jouw ICT-uitdagingen!

Plan een afspraak

Meer cases

Wij werken o.a. samen met deze partners: