Totaaloplossing voor de moderne werkplek
case

Totaaloplossing voor de moderne werkplek

Lees in deze casestudy over onze Next Level dienstverlening aan De Groot Tanktransport.

De Groot Tanktransport in het kort

De Groot Transport logoDe Groot Tanktransport uit Leerbroek is een echt familiebedrijf. Ze zijn gespecialiseerd in melktransport: van de boer naar de fabriek, en van de fabriek door heel Europa. Er zijn voortdurend negen wagens onderweg. Inmiddels is de derde generatie De Groot werkzaam in de zaak. De broers Arco en Roy zijn erg voor innovatie, en rijden zelf ook nog graag in de tankwagen.

De Groot Tanktransport

Efficiënte oplossing

Een goede internetverbinding was op de locatie van De Groot Tanktransport in Leerbroek lang een probleem. Toen de connectiviteit eenmaal op orde was ná de nieuwbouw van hun bedrijfspand, kwam Tredion in beeld. De broers De Groot wilden zoveel mogelijk af van papieren administratie. Door de mobiliteit en veelvuldig verblijf van hun wagens in het buitenland, waren zij op zoek naar een efficiënte oplossing voor hun planning en administratie.

Overschakelen naar de moderne werkplek

Tredion adviseerde De Groot Tanktransport over te schakelen naar ‘de moderne werkplek’, met gebruik van de Cloud, Microsoft 365 en SharePoint. Daarbij werd de locatie beveiligd met een firewall en nam Tredion de telefonie voor haar rekening. Behalve de software, leverde Tredion ook de benodigde apparatuur, waarmee het volledige dienstverleningspakket werd geïmplementeerd.

Omdat de tankwagens zijn uitgerust met een tablet met SIM-kaart, kan door gebruik te maken van de Cloud en SharePoint al tijdens de wachtmomenten gedurende een transport gewerkt worden aan administratie en facturatie. Een enorme slag in efficiency.

Het telefoniesysteem is uitgerust met een vast-mobiele integratie. Met de ‘I Am-app’ is bovendien de telefonische bereikbaarheid van de chauffeurs verbeterd. Door zich aan of af te melden via de app, wordt de juiste persoon telefonisch benaderd.

Onderdeel van ‘de moderne werkplek’ is de helpdeskfunctie, waar De Groot Tanktransport op kan terugvallen wanneer gewenst. In de praktijk blijkt het beveiligingssysteem van toegevoegde waarde tijdens vervoer door Europa. Bovendien zien grotere klanten het als een garantie voor de bescherming van hun gegevens.

‘De dienstverlening is echt een verlichting van ons werk’

Uit het verleden lag er al een lijntje met Tredion. Toen het telefoonbereik ontoereikend bleek, werd Tredion al ingeschakeld om VoIP telefonie te implementeren. Nadat de nieuwbouw bij De Groot Tanktransport gerealiseerd werd, was de stap naar Tredion snel gemaakt. En naar volle tevredenheid! Roy de Groot: “De dienstverlening van Tredion is echt een verlichting van ons werk. Inloggen op afstand, de beveiligde data – ook in het buitenland – en zeker ook de helpdesk. Wij zijn erg tevreden over de samenwerking. De volgende stap is dat we met Tredion een boordcomputer ontwikkelen waarmee we ons planprogramma online aanpassen aan de actualiteit. Tredion brengt ons naar the Next Level.”

Ook Next Level ICT?

Neem dan contact met ons op of plan direct een afspraak in. We helpen je graag verder met jouw ICT-uitdagingen!

Plan een afspraak

Meer cases

Wij werken o.a. samen met deze partners: